Újdonság a Volkswagenről
2021.09.30.

Az új Golf Variant

Nagyteljesítményű és sokoldalú
Golf R Variant

·         Már megrendelhető a Golf Variant új, nagyteljesítményű modellváltozata

·         Innovatív 4MOTION összkerékhajtás kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque Vectoring) a kiemelkedő agilitás szolgálatában

·         Feltűnő és karakteres megjelenés az R-modellekre jellemző, erőteljes, sportos dizájnnal

·         Akár vonóhoroggal is rendelhető a nagyerejű családi kombi

Wolfsburg/Budapest, 2021. szeptember 30. – Az új Golf R Variant a legerősebb és legdinamikusabb Golf Variant, amellyel a Volkswagen eddig megjelent a piacon. A sportosság itt magasfokú mindennapos használhatósággal, a csúcsszínvonalú menetteljesítmény pedig bőséges térkínálat jellemezte sokoldalúsággal találkozik. A 235 kW (320 LE) teljesítményű Golf R Variant így hű maradt elődei hagyományaihoz: variálható sokoldalú tehetség, kényelmes szabadidő- és családi kombi, valamint mély benyomást keltő menetdinamika jellemezte sportos útitárs – a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtásnak is köszönhetően.

Lélegzetelállító agilitás teljeskörű mindennapos használhatóság mellett – ezt kínálja az új Golf R Variant. R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (Torque külső kialakításával a Golf R Variant megjelenésében is mércéül szolgálhat. A Golf R Variant a kompakt Golf R és a tágas Variant modellek tökéletes kombinációja, amelyben kiemelkedő sportosság és teljesítmény, illetve intenzív érzelmek találkoznak tágas beltérrel, magasfokú variálhatósággal és a Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtásával a sportkombi pontosan tudja, hogyan kell meggyőző menetteljesítményekkel szolgálni. Sportos belső és legszínvonalasabb minőséggel.


A menetdinamika új dimenziója


Akárcsak a kompakt Golf R, a Golf R Variant is a hátsó kerekek R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzásával (Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtással készül, amely a hátsó tengelyre épített új differenciálmű-egység segítségével nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja el igény szerint a forgatónyomatékot, hanem a hátsó kerekek között is. Az innovatív hajtásrendszer különösen a kanyaríveken fokozza jelentősen az új Golf R Variant agilitását, emellett – kanyarban megnövelve a külső íven gördülő hátsó kerékre érkező nyomatékot – hatékonyan növeli a biztonságot is. Mindez semleges menettulajdonságok mellett kölcsönöz hatékony vonóerőátadási képességeket az autó számára.

A 4MOTION összkerékhajtás a menetdinamikai szabályzórendszeren (Vehicle Dynamics Manager) keresztül további futómű-technikákkal, például az elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (XDS) és a különböző hangolásokat kínáló, extrafelszerelésként rendelhető adaptív futómű-szabályzással (DCC) is hálózati kapcsolatban áll. Az eredmény pedig a lehető legpontosabb és semleges irányíthatósági tulajdonságokban, optimális vonóerőátadási képességekben és kiemelkedő agilitásban – röviden: a vezetés lehető legélvezetesebb élményében – érzékelhető. A Golf R Variant végső finomhangolására a Nürburgring Nordschleife-szakaszán került sor.

Az extrafelszerelésként rendelhető R-Performance csomag részeként a nagyteljesítményű kombi két további menetprofilt is kínál. A „Special” üzemmódban a hajtásrendszer minden meghatározó paramétere a Nordschleife és más hasonlóan igényes versenypályák karakteréhez igazodik. A „Drift” menetprofil a közutakon kívüli menetdinamika új lehetőségeit tárja fel, jelentősen növelve a „driftelés” élvezetét és biztonságát.

A Golf R Variant hajtásáról az EA888 motorsorozat 2,0 literes, négyhengeres turbófeltöltésű tagja gondoskodik, amely negyedik generációjában 235 kW (320 LE) teljesítményt kínál, és álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatti gyorsulást tesz lehetővé 100 kilométer/órás tempóra. A 250 kilométer/óra végsebesség az opcionális R-Performance csomaggal 270 kilométer/órára is emelhető.


Vérbeli sportgép a mindennapokban is


Még R-specifikus sportfutóműve, illetve annak sportos hangolása következtében sem szorul háttérbe a Golf R Variant mindennapos használhatósága. A „Comfort” módusz például az alapkivitel négy üzemmódjának egyikeként – a motor, a sebességváltó, a lengéscsillapítók, a kormányzás és az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) paraméterein keresztül – a lehető legszínvonalasabb kényelemre összpontosít.

A dinamikus kombi tágas térkínálatával is meggyőzőnek bizonyul. A Golf R Variant a Golf ferdehátú változatához képest 58 milliméterrel hosszabb tengelytávja a belső térkínálat előnyére szolgál, különösen a hátul utazók élvezhetnek nagyobb méreteket. A csomagtartó térfogata a második üléssor lehajtásával és a tetőig pakolva akár 1642 literre is bővíthető. Extrafelszerelésként elektromosan kihajtható vonófej egészítheti ki a Golf R Variant – a mindennapok nagyteljesítményű kombijaként kínált - felszereltségét.

Golf R Variant – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban 9,2; városon kívül 6,1–5,9; kombinált 7,3-7,2; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 166–164; gazdaságossági besorolás: D-C

Golf R – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban: 9,0; városon kívül: 6,0-5,9; kombinált 7,1-7,0; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 163-161; gazdaságossági besorolás: D