1. Hírek
  2. „Nemzetközi Év Motorja” díjátadó: az Audi 2.0 TFSI erőforrása kategóriájában a legjobb lett
Újdonság az Audiról

„Nemzetközi Év Motorja” díjátadó: az Audi 2.0 TFSI erőforrása kategóriájában a legjobb lett

Az Audi 2.0 TFSI aggregátja nyerte a „Nemzetközi Év Motorja” díjat a 150 és 250 metrikus lóerő közötti erőforrások kategóriájában. A 70 autós újságíróból álló nemzetközi szakembergárda választása ebben a kategóriában a négykarikás márka négyhengeres benzines erőforrására esett. A díjátadót az „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019” keretében tartották a Messe Stuttgart kiállítási és vásárközpontban.

q3 Open Corner

A zsűri értékelése szerint a négyhengeres motor „egyike a legrugalmasabb, legsokoldalúbb erőforrásoknak, amelyet valaha fejlesztettek. Röviden jellemezve, bármire képes.” Hans-Joachim Rothenpieler, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja ezt bővebben kifejtette: „Nagy örömünkre szolgál ennek az elismerésnek az elnyerése, hiszen ez a 2.0 TFSI motorunk sokoldalúságát dicséri. Azonban ezt nem csupán tisztán benzines erőforrásként használjuk, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásnál illetve földgáz és Audi e-gáz hajtotta modelljeinknél is alkalmazzuk.”

Rothenpieler különösen büszke a TFSI technológia sikertörténetére. Az Audi műszaki fejlesztésért felelős vezetője így emlékezik erre: „Az első TFSI motor 2004-ben mutatkozott be a piacon. Azóta TFSI aggregátunk minden évben begyűjtött egy kategóriagyőzelmet.” 2005. és 2009. között az Audi a kétliteres motorok kategóriájában végzett az élen a 2.0 TFSI aggregáttal, majd 2010. és 2018. között a magasabb kategóriában hódított öthengeres 2.5 TFSI erőforrásával. 2019-ben a lökettérfogat alapú kategóriákat felváltották a lóerő alapú csoportok, a kétliteres, négyhengeres erőforrás pedig ismét helyet kapott a győztesek dobogóján.

A TFSI rövidítés a turbófeltöltőre és a közvetlen befecskendezésre utal. Az Audi volt a világon az első autógyártó, aki ezt a kombinációt 2004-ben sorozatgyártásban is alkalmazta. A márka lökettérfogat-csökkentési stratégiáját, vagyis a lökettérfogat feltöltővel való helyettesítését az első 2.0 TFSI A3 Sportback modellel indította útjára. 2007-ben ezt új motor generáció követte: az EA (Entwicklungsauftrag rövidítve, vagyis fejlesztési sor) 888 néven ismert motorok a világ összes piacára készültek. Számos más helyszín mellett a gyártásuk a győri illetve a kínai Dalianban található gyárakban folyt.

A 2.0 TFSI jelenleg tíz modellsorozat számos Audi modelljéhez választható, az általa kínált teljesítmény pedig elérheti akár a 180 kWattot (245 metrikus lóerőt). Visszafogott vezetési stílus mellett a 2.0 TFSI egy kisebb lökettérfogatú erőforrás hatékonyságát kínálja, míg sportos haladáskor egy nagyobb motor dinamikája áll rendelkezésre.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.