Autó Széles Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. „Nemzetközi Év Motorja” díjátadó: az Audi 2.0 TFSI erőforrása kategóriájában a legjobb lett
2019.06.07.
Újdonság az Audiról

„Nemzetközi Év Motorja” díjátadó: az Audi 2.0 TFSI erőforrása kategóriájában a legjobb lett

Az Audi 2.0 TFSI aggregátja nyerte a „Nemzetközi Év Motorja” díjat a 150 és 250 metrikus lóerő közötti erőforrások kategóriájában. A 70 autós újságíróból álló nemzetközi szakembergárda választása ebben a kategóriában a négykarikás márka négyhengeres benzines erőforrására esett. A díjátadót az „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019” keretében tartották a Messe Stuttgart kiállítási és vásárközpontban.

q3

A zsűri értékelése szerint a négyhengeres motor „egyike a legrugalmasabb, legsokoldalúbb erőforrásoknak, amelyet valaha fejlesztettek. Röviden jellemezve, bármire képes.” Hans-Joachim Rothenpieler, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja ezt bővebben kifejtette: „Nagy örömünkre szolgál ennek az elismerésnek az elnyerése, hiszen ez a 2.0 TFSI motorunk sokoldalúságát dicséri. Azonban ezt nem csupán tisztán benzines erőforrásként használjuk, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásnál illetve földgáz és Audi e-gáz hajtotta modelljeinknél is alkalmazzuk.”

Rothenpieler különösen büszke a TFSI technológia sikertörténetére. Az Audi műszaki fejlesztésért felelős vezetője így emlékezik erre: „Az első TFSI motor 2004-ben mutatkozott be a piacon. Azóta TFSI aggregátunk minden évben begyűjtött egy kategóriagyőzelmet.” 2005. és 2009. között az Audi a kétliteres motorok kategóriájában végzett az élen a 2.0 TFSI aggregáttal, majd 2010. és 2018. között a magasabb kategóriában hódított öthengeres 2.5 TFSI erőforrásával. 2019-ben a lökettérfogat alapú kategóriákat felváltották a lóerő alapú csoportok, a kétliteres, négyhengeres erőforrás pedig ismét helyet kapott a győztesek dobogóján.

A TFSI rövidítés a turbófeltöltőre és a közvetlen befecskendezésre utal. Az Audi volt a világon az első autógyártó, aki ezt a kombinációt 2004-ben sorozatgyártásban is alkalmazta. A márka lökettérfogat-csökkentési stratégiáját, vagyis a lökettérfogat feltöltővel való helyettesítését az első 2.0 TFSI A3 Sportback modellel indította útjára. 2007-ben ezt új motor generáció követte: az EA (Entwicklungsauftrag rövidítve, vagyis fejlesztési sor) 888 néven ismert motorok a világ összes piacára készültek. Számos más helyszín mellett a gyártásuk a győri illetve a kínai Dalianban található gyárakban folyt.

A 2.0 TFSI jelenleg tíz modellsorozat számos Audi modelljéhez választható, az általa kínált teljesítmény pedig elérheti akár a 180 kWattot (245 metrikus lóerőt). Visszafogott vezetési stílus mellett a 2.0 TFSI egy kisebb lökettérfogatú erőforrás hatékonyságát kínálja, míg sportos haladáskor egy nagyobb motor dinamikája áll rendelkezésre.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.